onsdag 21 maj 2014

Första doppet



Det blev sommar. Jag vet inte riktigt hur det gick till men rätt som det var var den här, trots att det bara är maj. Vi packade picnic och åkte till stranden. Jag saknar min cykel (som är stulen IGEN) i såna lägen men bussen gick också bra. 

Parvel tyckte det var så himla kul att bada. Han testade med foten och sa "det är lagom" men jag misstänker att han skulle sagt detsamma även om det flöt isflak på vattnet. Men det var faktiskt helt ok. Jag doppade mig också. Inte en chans att pyret får vara i vattnet utan mig. Det går så snabbt. 

Jordgubbar, pizza, tomater och frukt. Helt rätt en onsdag eftermiddag. Ibland älskar jag när jag ligger steget före och förbereder middagen kvällen innan så vi har möjlighet att åka nånstans även om det varit en vanlig förskoledag. Sätter guldkant på tillvaron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar