måndag 14 september 2009

Natten

När dimman sänker sig med natten
När skratten blandar sig med kroppar
När golvet gungar där vi dansar
Allting skälver
Allting snurrar

Jag vill ge min röst åt natten
och åt dig om du vill dansa.
Varje fiber i min kropp
vibrerar med musiken.
Varje cell i mig vill leva
leva intensivt och fullt ut!


Är det mitt fel om du faller?
Jag har inga löften givit.


Jag rår inte över kroppen
Över dans i mina lemmar
över glittret i mitt öga
över skrattet i min strupe
som bubblar genom läppar
som är rusiga och röda
utav läppstift, liv och sången.
Jag rår inte över händer
som vilar varma på din nacke.
Jag är det som jag är.
Snälla bli inte besviken.

Utan ta det jag kan ge dig,
skratt och sällskap
dans och värme.
Men när natten gryr i mogon
vänder jag alltid hem ensam.
Hem till hjärtat som har väntat
hem till varma trygga händer.
Hem till själen som jag känner
liksom vore den min egen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar