lördag 26 december 2009

Juldagen

På julnatten var vi med på midnattsmässa i Fryksände. Kyrkan var upplyst av levandeljus överallt och utanför gnistrade snön. Lillebror sjöng o Helga Natt som postludium och gjorde det med bravur. Jag får gåshud bara av att tänka på det. Han börjar bli riktigt duktig min lille lillebror.
Vi fick ångande het glögg när vi kom hem.
Sen frukost, te, mammas risgrynsgröt och skinksmörgås till frukost.
Vi tog en promenad på förmiddagen och det är alltid spännande att promenera med herrarna Öberg. En helt vanlig promenad förvandlas lätt till ett smärre krig... Men det var mysig att vara hemma lite. Det är sällan jag känner att jag verkligen kopplar bort jobb, skola och stress men största delen av jul så kunde jag göra det.
Vi delade ut klappar på kvällen. Jag fick en fiol. Jag köpte den på loppis i somras men mamma har fått den lagad så kanske ska jag börja spela igen. Jag är rädd att fingrarna int kommer att hitta tillbaka och jag var inte så duktig till att börja med men sju år... något måste ju finnas kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar