fredag 27 maj 2011

Konfirmation


Vi hade konfirmation för sista gänget konfirmander i söndags. De var ett lite tyst men väldigt härligt gäng. Till min stora förvåning hade de köpt rosor till oss ledare och skrivit små dikter som de läste upp när de gav oss blommorna. Till och med till vår kollega som är hemma och mammaledig som hade gruppen fram till jul hade de köpt blomma och skrivit dikt. Så fina!

"Mirjam:
Nästan ett år
hjälp vad tiden går.
Linda och Kristina fick ju barn på vägen
men du har varit här i alla lägen
En dag kanske du stickar sockor av garn
men redan i juli kommer du få ropa
NU KOMMER MITT BARN!
pojke eller flicka är det ingen som vet
det är guds lilla hemlighet.
Du är duktig på gitarr och sång
det har vi hört under tidens gång.
Go och glad precis som det ska va.
Ja, våran Mirjam är underbar!"


Nu när sista gruppen är konfirmerad har jag börjat nedräkningen. På måndag börjar jag en låååång ledighet från jobbet, Vem vet, kanske kommer jag igång och börjar blogga mer regelbundet igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar