onsdag 29 maj 2013

Rättvisa i världen


Mullefröken: Vet någon vad det här är för blomma? Någon?... Någon annan... *suck* Ja Mirjam?
Jag: Ja det vet jag, den heter Skogsstjärna och är Värmlands landskapsblomma och om ni vänder er om allihopa så har min mamma såna i öronen!

Jag kan se min mamma framför mig. Hur hon försöker låtsas som att hon inte alls hör ihop med den lilla besserwissern som kör över alla andra barn. Jag fick inte gå på så många Mulle-träffar. Undrar varför.

Varje gång skogsstjärnorna blommar påminns jag om den här episoden (som jag fått återberättad för mig... gång på gång på gång...) och om det finns någon rättvisa i världen tänker jag att Parvel borde bli likadan och utsätta mig för lika många pinsamheter som jag utsatte mina föräldrar för.

Lyckligtvis kan jag se mig omkring och konstatera att världen är precis lika orättvis idag som igår så jag är nog safe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar