torsdag 5 november 2009

Lasse






Visst går man i perioder i förhållanden där man växer ifrån varandra bara för att sedan hitta tillbaka till varandra. Så är det med mig och Lasse. Helt ovetande från hans sida förstås.

När han blev äldre förändrades hans uttryck och den radikala samhällskritiska skärpa som fanns tidigare byttes ut mot ett medelålders lagom i stabilt förhållande, något jag i mina tidiga tjogo inte kunde riktigt relatera till.

Igår stod han inför en publik i Karlstad som utan uppehåll ropade hans namn och höjde honom mot skyarna. En blyg Lasse sa efter tredje låten att: "Jag tänker ofta att jag borde prata mer mellan låtarna... men jag kan inte" Så spelade han istället en gammal favorit. Det är inte lätt att vara musiker och ha svårt att prata inför folk.

Lars har låtit håret växa sedan senast jag såg honom och jag har blivit äldre. När han spelade "Om du lämnade mig nu" fram mot konsertens slut hade jag hittat något jag kunde relatera till igen. Kanske har jag vuxit ikapp honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar