måndag 12 september 2011

Dop

Vi håller alldeles för mycket privat i Sverige. "Uppvaktning undanbedes" läser man ofta i samband med att någon fyller jämt. För mig är det självklart att har man något att fira så gör man det stort så att så många som möjligt får vara med och dela glädjen. Jag firar alltid min födelsedag med stort bullkalas, vårt bröllop var en trestegsraket med massa underbara människor och nu senast hade vi sonens dop.


Vi funderade länge på hur vi skulle bjuda in, ringa, inbjudningskort men tillslut gjorde vi en öppen facebookinbjudan. Alla som ville fick komma helt enkel och det blev en härlig blandning människor, arbetskamrater, vänner, familj, gamla kids och klasskamrater. Vi hade en jätte fin dopgudstjänst tillsammans i kyrkan där jag jobbar. Präst var en av mina närmsta vänner som också vigde oss. Det kändes fantastiskt att se att vi har så många runt oss som bryr sig om oss och vill dela glädjen med oss.


Massa fina presenter fick han också lilleman. Det var av sekundär betydelse men roligt för honom att ha som minne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar