tisdag 3 augusti 2010

Hipphipphippa



Min darling brud ska gifta sig så i lördags hippade vi henne. Ett gamalt kid till mig som utgav sig för att komma från korskyrkan knackade på och gav henne en packlista. Jag var där och filmade och trodde att jag skulle kunna hålla masken men det räckte med öppningsfrasen "Älskar du Jesus" och hennes svar "Näe" för att jag skulle få en fnissattack. Jag tror det var då hon började fatta om hon inte klurat ut det innan...
Hon fick packa alla möjliga saker och sedan blev hon hämtad av en motorcykelåkande polis. Iklädd skinnställ och fruktande för sitt liv gav hon sig iväg. Efter det följde diverse uppdrag, måla tröja, musikkunskapstävling på torget, magdans och spela in skiva.
Vi käkade middag hos grannen och hade en riktigt trevlig dag. Det var roligt att få lära känna några av de andra tjejerna också som jag inte träffat innan.
Det var lite fight för att dagen skulle handla om bruden och inte vad vissa tyckte att en möhippa skulle innehålla. Att stå i rondellen med en skylt "Tuta så dricker jag" tyckte någon var en riktigt bra idé men kanske inte passar min favvo bejb... Hon är en sån goding, bruden, och jag hoppas hon hade en bra dag. Jag har en sån tur som har henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar