onsdag 7 juli 2010

Födelsedag



För varje dag som går så blir jag lite äldre. Oftast tänker jag inte på det men så kommer det trevliga, magiska dagar som födelsedagar då man tänker lite extra på det.
Jag älskar födelsedagar! Andras också men mest min egen.
Jag har traditionsenligt bullkalas på min födelsedag. Alla som vill få komma och äta bullar. Det var en mysig eftermiddag. Gustaf hade bakat tre satser bullar och var enda en tog slut.
Morbror och moster kom. Det var riktigt roligt. De var ändå i värmland och häslade på mormor och morfar.
Många fina saker fick jag också, hemgjord jordgubbssylt som smakade himmelskt, en hårddisk, en bukett spretiga blommor plockade längs vägen, ljuslykta, m.m. och helt otippat en fantastisk blus och örhängen från ett av mina kids. Jag alskade dem! Finast var ändå sången. Jag fick ett kort med en nalle där det stod "det är din dag idag". När jag läste kortet reste sig alla mina kids och sjöng "Dagen är din", avslutningslåten jag skrev till musikalen i år. Det kändes så häftigt. Och rörande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar