tisdag 20 juli 2010

Tur och Retur



Det har varit ett lite tungt år, av flera orsaker. Men destå viktigare att ta sig iväg och göra något tillsammans. Det var dock mer komplicerat är vi tänkt att få till en gemensam semesterresa. Tillslut, efter många om och men, blev det en långhelg i Göteborg.

När vi kom på fredagkvällen fick vi en trevlig överraskning. Hotellrummet var finare än det vi bokat och genom förnstret kunde vi höra Lars Winnerbäcks sommar turné när han spelade på Trädgårdsföreningen.

Lördagen gick vi på Göteborgs konstmuseeum och på eftermiddagen åt vi middag med Linus och Anna. Vi tog en tur till Botaniska på kvällen och åt coockies med fantastisk utsikt. Jag älskar förövrigt att det står lappar överallt så man får veta vad blommorna heter.

Söndagen var vi på Liseberg och åkte jätte mycket karusell och måndagen såg vi en utställning om Renaissansen. Men jag hade faktiskt förväntat mig mer. Jag hade velat sett fler orginal eller mer storslagna replikationer. Och åtminstonde någon mån av historisk korrekthet och inte bara etnocentrisk determinism.

En helg var skönt men det räckte inte riktigt för att ta bort tröttheten. Det är som att den sitter i märgen. Det är tur att det bara är ett halvår kvar för i ärlighetens namn tror jag inte jag orkar med detta tempo länge till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar