tisdag 5 oktober 2010

Heja biskop Eva Brunne

Den här veckan träder den nya riksdagen in i sitt nya arbete. Det är en borgerligt styrad riksdag även denna gång med en viktig skillnad, att även Sverie Demokraterna sitter med.

Många är de upprörda känslor som stormat runt detta. Mångas reaktion på facebook var "om du röstade på SD kan du ta bort mig som vän". Min kloka kusin skrev dock i sin blogg att
"Jag tänkte först skriva att alla som har röstat på sd kan ta bort mig från min vänlista på en gång. Men i stället säger jag: alla som har röstat på sd kan boka in mig på en fika om vad invandringspolitik handlar om, vad fientlighet leder till och vad det innebär att vara en människa."


Igår samlades tusentals människor på Sergels Torg och demonstrerade för allas lika värde och i Storkyrkan predikade biskop Eva Brunne om det samma för Sveriges nya riksdag. (läs hennes predikan här)

Sverige Demokraterna reste sig i samlad trupp under predikan och lämnade Storkyrkan. Låt oss be att de som satt kvar tog till sig biskopens ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar