tisdag 26 oktober 2010

Myspys

Maken hjälpte vänner att flytta igår kväll men jag var hemma hos finaste familjen Hermansson istället och tittade på Sound of Music med dem och Anna.

Jag hade lite saker att fixa så jag blev sen som vanligt. Jag är alltid sen. Dålig vana det där. Men väl på Frödingshöjd bjöds det på scones, te och godis. Det var super mysigt! Precis vad jag behövde.

Anna kan verkligen hela musikalen utantill inklusive de instrumentella delarna och kom med små Fun-Facts hela tiden. Visste ni att den riktiga Maria von Trapp är med i filmen? Eller att lusthuset de dansar i inte är det samma som det som syns i andra scener. Eller att de åker förbi samma frisersalong flera gånger? Eller varför Julie Andrews har kort hår? Eller att regissören är med i qvintetten som vinner andra pris? Nej, det visste inte jag heller men sånt vet Anna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar