måndag 19 oktober 2009

Bomull och kolasås

Fick ett sms från lillsys för ett tag sedan där det stod "Bomull och kolasås?"

Jag konstaterade att det var en ganska spännande kombo som jag kanske ställde mig lite tveksam till beroende på hur och till vad den skulle användas.

Svaret löd "Det var ett Mirjam citat".

Lillsys har nu alla rättigheter till uttrycket som jag inte har några minnen av att ha myntat. Jag fick dock förklaringen och berättade för min kära make om sms-konversationen. Han känner mig rätt väl, bättre än jag känner mig själv uppenbarligen eftersom han inte tarvade någon förklaring alls för att genast förstå att detta är hur man känner sig i huvudet när man är riktigt trött, har sovit dåligt, jobbar för mycket och kanske är lite förkyld.

Inatt var ännu en natt när jag inte kunde sova. Tankar snurrar och när jag väl somnat vaknade jag flera gånger under natten. Idag har följdaktiligen varit en bomull-och-kolasås-dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar