fredag 16 oktober 2009

Mamma


Min fantastiska mamma har fyllt femtio och det firade vi med en stor fest. Det var mycket roddande men också roligt att träffa alla gamla familjevänner som funnits med hela mitt liv.
Mamma skrattade och grät och var väldigt nöjd med festen.
Min födelsedagspresent till mamma var en nykomponerad visa.

Em
Innan jag visste vem jag var
A
Innan jag bars i din famn
Em
Innan min blick blivit öppen och klar
D
Hade du tänkt ut mitt namn

Sagor du läst när dag blivit kväll
Och grillat äpplen i eldens glöd
Du fångar mitt liv i mild akvarell
Du är allt jämt min trygghet mitt stöd

Ref G
Och du finns där i tårar
D
Du finns där i skratt
C Em
Ibland kanske tar jag dig förgivet
G
Men jag kan bara glädjas
D
Och tacka för att
C D A
Du har funnits med mig varje steg i livet

Du har uppmanat själen att sjunga
Och uppmuntrat kroppen till dans
Och när fötter och ben har känts tunga
Dina bärande armar fanns

Em A
När stormen kommer höj din röst
Em D
Så finns vi där hos dig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar