måndag 23 juli 2012

Störst av allt är kärleken

Jag älskar bröllop! Det är så fantastiskt stort och vackert när två människor älskar varandra så mycket att de vågar ta steget att lova älska varandra resten av livet. Två fantastiska bröllop har jag fått vara med på den här sommaren. Ett i Skåne och ett i vår egna vackra domkyrka. 


Först ut var finaste söt-Sofie och hennes Martin i Lomma kyrka. Jag hade förmånen att få sjunga på deras vackra vigsel tillsammans med Amanda. Det var nog det mysigaste, att få spendera en hel helg med goaste Amanda. Men lite tufft var det att vara ifrån pojkarna en hel helg. Det var första hela helgen bortifrån och efter det var det slut ammat men jag kan ärligt säga att jag har aldrig haft en så snygg byst som på det bröllopet... 


Andra bröllopet var raraste-Sara och hennes Martin. Aldrig har jag sett en brud stråla som henne. Finaste finaste Sara. Jag är så lycklig för deras skull, och för min för snart kommer hon hem till Värmland igen och tar med sig sin make, permanent denna gången. Mamma och pappa kom och passade Arvid. Det var första gången vi haft barnvakt så länge. Det funkade kanonbra och han sov som en liten gris. Halv fyra kom vi hem och mamma och pappa åkte hem på natten då vi kommit hem. Note to self: Nästa gång tar vi barnvakt även dagen efter. Men vi åt brunch med brudpar och gäster på deras hotell dagen efter och då var det ändå rätt kul att Parvel fick vara med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar