måndag 22 augusti 2011

Lingonplockning

Jag och lillen åkte hem till mina föräldrar några dagar. Det var fantastiskt skönt att se att det gick att åka tåg själv med honom. Han var en ängel och bara sov! Det funkade fint hemma hos mamma och pappa också.

På torsdagen hade vi en fantastisk eftermiddag. Det var soligt och varmt och en underbar höstdag. Jag, mamma och lilleman gav oss ut i skogen och plockade lingon. Jag har köpt lingonsylt nu på slutet och det är inte alls samma sak som hemkokt!

Det var underbart skönt i skogen och så mycket lingon! Vi var inte ute så länge och jag hade dessutom amnings och fika paus och vi fick ändå ihop en halv kont! Lill-killen sov på min skjorta i lingonriset medan jag plockade bär och när han vaknade fick han hänga med i bärselen istället.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar