tisdag 16 augusti 2011

Spontanbesök

Vår granne kom in med sina två döttrar en sväng på eftermiddagen. Jag hoppas att min son var observant för äldsta tjejen var ett av de artigaste barn jag känner. Hon är lite drygt två tror jag och pratar i ett. Det första hon gjorde när hon träffade Arvid var att klappa honom på huvudet, ge honom en puss och säga "Jag tycker att han är söt faktiskt". Sedan for hon runt i huset och tittade på allt och kom med små utrop "Oj, vilket fint hus ni har".

Yngsta tjejen är ett halvår äldre än vår skrutt så våra grannar vet vad man behöver. Nu när deras minsta är större försåg de oss med en överbliven filt, blöjor, tvättlappar och handdukar från IKEA och ett badlakan med huva. Fantastiskt!

Arvid fick dessutom två paket. En jätte fin body och Barnkammarboken med sånger. Man tror att man kommer ihåg barnsångerna från när man var liten, surprise, det gör man inte. Inte jag i alla fall, och inte helt och hållet. Super bra. Vi har verkligen goa grannar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar